GAPS Diyeti

GAPS Diyeti'nin altı aşamadan oluşan Giriş Diyeti'nin birinci ve ikinci aşamasıyla bağırsak duvarındaki hasar iyileştirildiğinden Devamı

• Proloterapi’nin tedavi skalası geniştir. Aşağıdaki hastalıkların tedavisinde kullanılabilir.

1. Siyatik ağrıları(bel fıtığı)
    2. Migren
    3. Ameliyat sonrası iyileşmeyen bel ve boyun fıtıkları
    4. Eklem gevşeklikleri ve güç kaybı (laksite)
    5. Tendinit (Tendon ve ligamentlerde iyileşmeyen kronik rahatsızlıklar)
    6. Bursit (eklem ve tendonların kayganlığını sağlayan sıvı üreten organlarda inflamasyon)
    7. Artroz (eklem kireçlenmeleri, aşınma ve eskimeler)
    8. Avaskuler nekrozlar( kemik dokunun yetersiz kan akımı nedeniyle nekroze olması)
    9. Kas ve be tendonların tekrarlayan şişmeler ve ağrılar sonucu işlev yapamadıkları rahatsızlıklar
    10. Tekrarlayan baş ağrılar
    11. Tekrarlayan boyun ağrıları
    12. Tekrarlayan sırt ağrıları
    13. Tekrarlayan bel ağrıları
    14. Omurgalarda, göğüs kafesinde ve kaburgalarda geçmeyen kas ve ligament ağrıları
    15. Topuk dikeni
    16. Ayak bilek, el bilek burkulmaları sonrası geçmeyen ağrılar
    17. Koksidinia (Kuyruk sokumu ağrısı)
    18. Skolyoz (skolyozda bilinenin aksine ligament inbalansı çok önemli bir sebebidir)
    19. Kifoz
    20. Osteitis Pubis
    21. Kondromalazi
    22. Meniskopati
    23. Tenisçi dirseği (epikondilit)
    24. Plantar fasitis
    25. Morton nörinoması
    26. Ameliyat sonrası geçmeyen kas, eklem ağrıları
    27. Tetik noktalar
    28. Fibromiyalji
    29. Temporomandibuler eklem hipermobilitesi
    30. Karpal Tünel Sendromu
    31. Spor yaralamaları
    32. Perthes hastalığı
    33. Metatarsalji
    34. Lumbalji

• Tedavide kullanılacak ozon gazı medikal ozon jeneratörlerinde saf oksijenden üretilir.

Üretilen ozon daima oksijen ile karışım halinde kullanılır. Tek başına saf ozon kullanılmaz. Oksijen /Ozon oranı % 99,95-95 arasında değişir. Karşımın Ozon oranı % 0,05-5 arasındadır. İlaç tedavilerinde olduğu gibi ozon tedavisinde de miktar ve oran hastanın durumuna göre hekim tarafından belirlenir.

Her hastaya uygulanacak olan tedavi yöntemi ve dozu farklıdır. Ozon, bu hastalıklarda hiçbir zaman klasik tedavi yöntemlerinin bırakılmasını gerektirmez veya o tedaviye bir alternatif olarak uygulanmaz. Ozon tedavisi duruma göre tek başına veya destekleyici olarak uygulanabilir. Kural olarak, ozon diğer tedavilere ek olarak uygulanan tamamlayıcı bir tedavidir.

• Proloterapi; ağrı oluşturan hasarlı bölgeleri kalıcı olarak mikropsuz iltihap ile tedavi eder.

Bu nedenle vücudumuzun bağışıklık sistemi proloterapide önemli yer tutar. Bağışıklık sistemini baskılayıcı, durdurucu ilaçlar kullanan ya da kullanmak zorunda kalan hastalar bu tedaviden fayda görmezler.

Non-steroidal-anti enflamatuarlar mikropsuz iltihabın düşmanıdır. Proloterapi uygulamaları süresince bu ilaçların kullanılması tedavi için uygun değildir. Bu ilaçları kullanıyorsanız vücudunuz proloterapiye cevap vermez. Tedavi öncesi mutlaka bu ilaçların kullanılması bırakılır.

Romatoid artrit gibi vücudun iltihaplı olduğu durumlarda da proloterapi tavsiye edilmez.

Hasta dermansız veya yeterli beslenememişse ya da sigara kullanıyorsa iyileşme kapasitesi bu durumlardan etkilenecektir. Proloterapiye başlamadan önce, beslenmenizi ve genel sağlığınızı düzeltmelisiniz. Bunun en iyi yolu sigarayı bırakıp, sağlıklı bir diyete başlamaktır.

Dr.Asuman Kaplan Algın kliniği olarak tedavide uyguladığımız maddeler bir çeşit anestezik madde olan Lidokain, Stem Cel, PRP ve bir çeşit şeker olan dekstrozdur.

Proloterapi ile oluşan yeni dokuların şekillenmesi özel bir rehabilitasyon gerektirir. Dolayısıyla egzersiz bu tedavinin ayrılmaz parçasıdır. Hastalarımızın da unutmaması gereken önemli konulardan biri de budur.

• Bir akupunktur tedavisine seans denir. 7-10 seans akupunktur tedavisine bir kür denir. Haftada iki veya üç kez yapılan uzun süreli tedavilerde bir kür 15-16 seansa kadar uzatılabilir. İki kür arasında bir hafta on gün ara verilir.

GAPS diyetinde Kırmızı Etin Yeri Var mı?

Kovid Sonrası Hangi Tedaviler Uygulanabilir?

Kimler Magnezyum Takviyesi Almalıdır?