Omuz Proloterapisi

Omuz eklemi diz eklemiyle birlikte vücudun en hareketli ve karmaşık eklemlerinden birisidir. Omuz eklemi etrafına kaslar ve tendonlar bir manşet gibi yapışırlar(rotator cuff). Eklem hareket açıklığı çok geniş olduğundan ve kola birçok yönde hareket imkanı sağladığından yaralanmalara çok müsait bir eklemdir. Yaralanma sonucunda rotator cuff (manşet) ta yırtılma, yumuşak dokuların sıkışması(impingement), eklem kireçlenmesi (osteoartrit) dediğimiz birçok hadise meydana gelebilir ve geniş hareket açısına sahip omuz ekleminde hareketle ağrı oluştuğu için zamanla kişi eklem hareketini azaltır hatta tamamen hareketsiz hale getirerek donuk omuz (frozen shoulder) denilen hadisenin gerçekleşmesine neden olur.

Omuz eklemi ile ilgili problemler kemiklerden daha çok kaslar,ligamentler ve tendonlarla ilgilidir. En çok gözlenen rahatsızlıklar;

• Rotator cuff (manşet) yırtığı
  • Tendinit
  • Sıkışma (impingement) sendromu
  • Bursit (eklem içi hareketi absorbe eden yastıkçıkların iltihaplanması)
  • Donuk omuz (frozen shoulder)
  • Eklem kireçlenmesi (osteoartrit)
  • Travmaya bağlı tendon/ligament hasarı şeklindedir.

Devamlı olarak omuz dislokasyonu (çıkık) yaşayan hastalarda da proloterapi ile omuz eklemi stabilizasyonu sağlanmakta, omuzu saran tendon ve ligamentler tamir edilerek omuz ekleminin tekrar dislokasyonu engellenmektedir.

Donuk omuz(frozen shoulder) vakalarında ise eklem içerisine ve eklem etrafına uygulanan proloterapi sayesinde eklem içi sıkışmalar ve yapışıklıklar giderilmekte, bununla birlikte ağrı da ortadan kalktığı için hasta omuz eklemini  rahatlıkla hareket ettirmeye başlamaktadır.Tabi ki işlem sonrası yapılacak olan egzersizlerin tedaviye katkısı unutulmamalıdır.

• Proloterapinin  diğer tedavilere göre avantajları;
  • Öncelikle invaziv bir cerrahi işlemden kurtulmuş oluyorsunuz
  • Çok hızlı bir şekilde iyileşip, ekleminizi tekrar kullanabilir hale getiriyorsunuz
  • Eğer tekrarkayan travmalara maruz kalınmazsa proloterapi ile iyileşme uzun süreli ve kalıcı olmaktadır.