• Posturoloji yeni ya da alternatif bir tıp uygulaması değildir. Fakat, hastalara iyi bilinen çeşitli testler ve muayene teknikleri ile ve değişik tıp disiplinlerinin detaylı bakış açısı çerçevesinden, ustaca bir bakış yaklaşımıdır.

Posturoloji, teşhis ve tedavide hekimlere önemli bir yol gösterici olarak, genel tababette, aile hekimliğinde, romatolojide, ortopedi de, spor hekimliğinde, iç hastalıklarında, jinekolojide, pediatride, fizik tedavi ve rehabilitasyonda, nörolojide, oftalmolojide, işyeri hekimliğinde, çene cerrahisinde, diş hekimli-ğinde yaygın olarak kullanılmaktadır.

Modern Posturolojinin Amaçları;

- Postür bozuklukları ile hastada mevcut şikayetlerin uyumunu sağlar,
    - Dengesizlikleri uzay evrende üç boyutlu olarak analiz eder,
    - Kişideki sorunları yada soruna yol açan nedenleri tespit eder,
    - Sorunlu bölgeyi düzeltir, yeniden programlar, kasları ve eklemleri rahatlatır.

Posturoloji, lökomotor sistem ve omurganın çeşitli hastalıklarındaki mekanik faktörleri düzeltir. Posturoloji, skolyozis, femoropatelar sendromlar, fibromiyaljiler gibi çeşitli hastalıkları daha iyi anlamamızı ve şikayete neden olan hastalıkları tedavi etmemizi sağlar.

• Proloterapi’nin tedavi skalası geniştir. Aşağıdaki hastalıkların tedavisinde kullanılabilir.

1. Siyatik ağrıları(bel fıtığı)
    2. Migren
    3. Ameliyat sonrası iyileşmeyen bel ve boyun fıtıkları
    4. Eklem gevşeklikleri ve güç kaybı (laksite)
    5. Tendinit (Tendon ve ligamentlerde iyileşmeyen kronik rahatsızlıklar)
    6. Bursit (eklem ve tendonların kayganlığını sağlayan sıvı üreten organlarda inflamasyon)
    7. Artroz (eklem kireçlenmeleri, aşınma ve eskimeler)
    8. Avaskuler nekrozlar( kemik dokunun yetersiz kan akımı nedeniyle nekroze olması)
    9. Kas ve be tendonların tekrarlayan şişmeler ve ağrılar sonucu işlev yapamadıkları rahatsızlıklar
    10. Tekrarlayan baş ağrılar
    11. Tekrarlayan boyun ağrıları
    12. Tekrarlayan sırt ağrıları
    13. Tekrarlayan bel ağrıları
    14. Omurgalarda, göğüs kafesinde ve kaburgalarda geçmeyen kas ve ligament ağrıları
    15. Topuk dikeni
    16. Ayak bilek, el bilek burkulmaları sonrası geçmeyen ağrılar
    17. Koksidinia (Kuyruk sokumu ağrısı)
    18. Skolyoz (skolyozda bilinenin aksine ligament inbalansı çok önemli bir sebebidir)
    19. Kifoz
    20. Osteitis Pubis
    21. Kondromalazi
    22. Meniskopati
    23. Tenisçi dirseği (epikondilit)
    24. Plantar fasitis
    25. Morton nörinoması
    26. Ameliyat sonrası geçmeyen kas, eklem ağrıları
    27. Tetik noktalar
    28. Fibromiyalji
    29. Temporomandibuler eklem hipermobilitesi
    30. Karpal Tünel Sendromu
    31. Spor yaralamaları
    32. Perthes hastalığı
    33. Metatarsalji
    34. Lumbalji

• Doktorunuz, sizi muayene ederek, sorular sorarak ya da gerekirse bazı tetkikler sonucunda teşhisinizi koyacaktır.

Ardından tedavi şekil ve süresini sizinle tartışarak planlayacaktır. Eğer akupunktur tedavisine karar verirseniz tedaviye geçilir. Genellikle ağrının bulunduğu bölgedeki akupunktur noktalarına, gerekirse de kol ve bacaktaki akupunktur noktalarına iğneler batırılır.

Uygun görülürse kulak akupunkturu, kupa tedavisi, elektro-akupunktur tedavisi, laser veya moksa tedavisi eklenebilir.